Saturday, January 1, 2011

Dragon Ball, Z & GT Collections

Dah lame Aku x Update Blog nih... Dah seminggu Aku Demam Panas... So, sempene ngan tahun Baru ni 2011... Aku nk mulekan ngan 1st Entry pada tahun nih adalah berkenaan ngan Koleksi Figurine Dragon Ball Aku...



Selain dari layan Kamen Rider, Dragon Ball adalah Anime yg paling aku suke... Story Cket pasal Sjarah die... Mule2 kuar pade tahun 1984 dlm weekly Shoonen Jump (Kt Jepun la tu) sampai tahun 1995... Dicipta oleh Akira Toriyama yg mane beliau mndpt inspirasi dr sebuah Novel China "Journey to the west"...
Komik Berjilid Dragon Ball yg pertama Dikuarkan Di Jepun pada tahun 1985... Disusuli Dragon Ball Z & Dragon Ball GT.. Tp yg paling aku nk marah Dragon Ball Evolution The Movie... Hampeh...

Berbalik pd Koleksi Aku la plak... Koleksi ni cam rojak la, beli pun merata2... Figurine ni adalah sebahagian dr Koleksi Edisi Dragon Ball (Goku Kanak2), Dragonball Z (Goku Dewasa) n DragonBall GT (Anak cucu Goku)... Bende alah ni aku Display btol2 tepi PC aku... Utk dijadikan sumber Idea dlm bekarya... Ha3... Hampeh... Ape2 hal pon aku tetap Kamen Rider... Henshin....

6 comments:

  1. Hmm banyak gak nampaknya, semua watak ada ke???

    ReplyDelete
  2. wah , byk nya collection (:
    sejak bila kumpul ni ?

    ReplyDelete
  3. Banyak tue takla sgt... Bley la... X Complete lg ni... Byk sgt jenis2 koleksi yg D'minati, smpai duit pon kering... He3...

    ReplyDelete
  4. Time Study Diploma(2004) dulu kot... Smpaila skang, X bhenti Collect...

    ReplyDelete
  5. mengingatkan dila tntg mmber dila yg suke simpn bendalah nih..=)

    ReplyDelete
  6. Dilah_buzz90: Member yg mane tu?... Tgk la lg... Pastu ingat lg... he3...

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...