Thursday, January 6, 2011

Revoltech Super Valkyrie VF-1


Revoltech Super Valkyrie VF-1 adalah Collection aku yg paling Latest... Character ni dtg dr Cite ape ek..? Sebenarnye character nih dtg dr siri animasi 'Macross' dlm bahasa Jepangnye adalah マクロス Makurosu... Cerita asalnya pada tahun 1982 dibawah arahan Shoji Kawamori telah dihasilkan di Studio Nue yg mane tlah Ditaja sepenuhnye oleh Syarikat Big West Advertising. Character Robot dlm cite ni adalah D'reka olh Pengarahnye sendiri 'Shoji Kawamori'... Tapi bukan cite ni yg nak aku story... Penat gak nk settlekn cite nih... Nk Tahu lebih wat research sendiri... He3...

Character robot nih cam Gundam pon ade, cam transformers pon ade... Cam Gundam coz mmg Design die ala2 Jepang n kene pasang sendiri.. cam Transformers plak coz die bley tukar2 jd robot kepada jet pejuang... Lagipun Transformers pun mmg asal dr Jepang gak...Pape jeala... 

Pada awalnye, aku pon tak tahu Robot nih dr cite mane, name ape?... tapi sorang member aku nih peminat Macross, So panjang lebar die story kt aku.. Aku pon terhangguk2 la... 10 yg Die cite 1 jea yg aku paham... Ha3... Otak Blur de... Last2 Aku pon mule jatuh hati ngan benda alah ni... So sbgai Permulaan, aku pon angkatla satu... Beli nih pon dr member aku la.. Dh rezeki aku kot nk dpt robot nih, Die terbeli lebih.. Harga Asal RM89.90 tp aku dpt RM50 jea... Itu yg best.. ha3.. So, layankan jea... Henshinnn...

9 comments:

  1. Slam Bro..aku tau crita ni...Macross..masa kecik2 dulu selalu tengok..dan robot dia femes..kalau tak silap aku la dia lagi lama dari transfomers dan gundam ( kalau tak silap aku la )dia sama seangkatan dengan MOSPEDA...lagi satu, trademark dia ialah kaki dia yg tak sama ngan gundam dan kepala jet yang terletak kat celah kangkang...

    ReplyDelete
  2. Fadzli Amir: Yup, mmg kepala jet kat celah kangkang.. He3... Tp Macross aku X ingat sgt cite die camner... Tp klu MOSPEDA... mmg aku minat gile... Rider gabung ngan Motobike die... Tayar park kt atas belakang bahu...

    ReplyDelete
  3. Nub: Jadi jiran aku la, bley la kasik sebiji.. He3...

    ReplyDelete
  4. Nikisa Izas: Perghhh... dasyat... he3... bukan ke dh tgok life..? ha3...

    ReplyDelete
  5. wah
    lepas nih jadi hobi baru ker nih?
    kumpul robot?
    mahal owh kos hobi nih

    P/S : Bersama Hans Menikmati Makanan Western - Chop & Steak

    ReplyDelete
  6. He3... Hobi baru sentiasa bertambah... Gaji jea X tambah2... Tokey Balak bley bankrupt klu camnih... Hui3...

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...