Monday, January 31, 2011

Tragedi 12 malam... Kemalangan & Aku

Assalamualaikum rerakan Blogger semue... Dikala aku busy menjalani kehidupan seharian hingga nk update Blog pun xsempat, Aku ditimpa Kecelakaan...


Kira-kira jam 0000 malam pd 31/01/2011... sesudah mengeluarkan wang dr mesin ATM, Aku kembali ke kereta dan memandu utk ke 7 Eleven.. Tiba D'Traffic Light, Lampu merah masih menyala dan aku berhentikan kenderaanku... hampir 2-3 mimutes, lampu merah pun bertukar kepada hijau.. Aku dengan berhati2 membelokkan kereta ke arah kanan... Dengan tidak semena-mene, sebuah motorsikal LC 135 memecut laju menghala ke Arah aku... Kedegunggg.. Pada mase tu aku sempat melihat kepala penunggang menghentak cermin tingkap dan terus tergolek di atas jalan... Aku terus bengang & menyaound mamat tersebut... "Woi, Apsal kau langgar lampu merah!!!"... Aku bagai D'rasuk Hantu & B'tindak D'luar kewarasan, Aku terus keluar mengikut pintu sebelah penumpang hadapan dengan perasaan marah... Nasib baik aku D'tenangkan oleh seorang Brader yg kebetulan keretanya berada D'blakang keretaku... brader tu rupe2nye Polis Daerah lain... Brader tu trus menghubungi rerakan Polisnya yg sedang B'tugas dlm Daerah tersebut...

Setelah beberapa minit Polis pun tiba... Mamat td cedera Dbahagian muka dan kakinya, terus D'bantu rakan2nye & D'bawa ke Hospital yg B'dekatan... Aku plak D'temani rakan2 aku pg Ke IPD berdektan utk membuat report Police... Kete Aku Trus D'angkut ke Bengkel... Sedih, Geram, Seram, Serabut... smue perasaan tu B'main2 Dlm kepala hotak Aku... Aaaaaahhhhhhhhhhh...... Aku Bengang....... Tp Aku tetap B'syukur pd Allah kerana Aku selamat cuma luka2 ringan yg D'cebabkan Kaca B'derai..

19 comments:

  1. aiyohh...semoga baik2 belaka naa... slamat x jadi apa2..

    tu la susah lau org jenih x ngikut praturan nihh

    ReplyDelete
  2. ish..teruk nye..nasib baik tak ada hilang nyawa 0,0

    ReplyDelete
  3. alhamdulillah x jadi ape2... hehe..

    ReplyDelete
  4. Alhamdulillah... Smue slamat... Pasal kete tu xde hal lah... Insurance Cover... Nasib baek 1st Party Insurance...

    ReplyDelete
  5. lex2...jgn mrh2... nnt mamat tu sht..ko bantai lah dy..hahahha

    ReplyDelete
  6. relax bro.. sabar bnyk2 k..
    aku aritu pun eksiden sbb org emergency tukar lane..

    ReplyDelete
  7. jika di renung dgn fikiran yg waras,setiap kejadian yg berlaku pasti membawa sesuatu musibah.Takpelah Izham sabar byk2..

    ReplyDelete
  8. saya sgt risau ok..hope sgt u xde pape..
    rindu kat kete tu..huhu..dan tuannya sekali..^_^

    ReplyDelete
  9. alahamdulillah awak x teruk.. drive carefully

    ReplyDelete
  10. aiyo..nasib baik ader polis tu...kalu tak kompom henshin pastu pulun budak tu btol2...

    ReplyDelete
  11. perghh.. sabar erkk..sib baik kamu xcedera pape..

    ReplyDelete
  12. Thank's a lot 2 all my frenz... Alhamdulillah coz Aku masih mampu Berblogging lagi.... Tunggu kunjunganku..

    ReplyDelete
  13. gaduh ngan raksasa mana ni bro? hehe

    ReplyDelete
  14. khairul hisyam: Mamat mane ntah yg tak pueh hati ngan Aku nye tenggiling tanah nih... Tak Sempat nk Henshin.. Hero Cite Hindustan Interprame...

    ReplyDelete
  15. Along Usop: Bukan setakat bahaya btol tp dh btol2 bahaye nih... Dashyat...dashyatttt...

    ReplyDelete
  16. uish. padan ngan mamat tuh, kene marah. die langgar kite, kite ade hak ah nak marah. haha. baru btul.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...