Monday, October 17, 2011

Engkau Yang Ku Cinta

Assalamulaikum... Kali ini, aku dalam mood agak syahdu dan aku nak kongsi chord gitar dari lagu 'Engkau Yang Ku Cinta', nyanyian dari Arwah Achik Spin. Pada pendapat aku, Arwah Achik ni mempunyai suara yang agak unik dan sedap didengar. Selain daripada itu, dia juga seorang selebriti yang bebas dari gosip-gosip liar dan kontroversi. Di kesempatan ini aku ingin sedekahkan Al-Fatihah untuknya. Semoga Rohnya Dicucuri Rahmat, Amin...

Berbalik pada Chord Gitar, Sepetang aku cuba mencarinya dalam Website, Tapi yang ada hanya lirik semata-mata. Maka, aku mencapai gitar keramat dan bermulalah sesi mencari chord... Do Re Mi Fa So La Ti Do.... Ha3... Dengan Mood ketika itu yang sememangnya tengah teramat syahdu, aku mulakan petikan gitar dan dengan suara Key A minor (Am), Dapatlah chord macam kat bawah ni.... Layankan jea...

Am                   Dm
Sering kau tanyakan
G                 C
Cintaku dimana
F                      Dm
Sering kau menuntut
E               Am      
Ucapan asmara

Am                     Dm
Tak mungkin berdusta
G         C
Perasaan ini
F             Dm         E
Dan kau tak mengerti dihati

E              Dm
Yang sebenarnya
G                 C
Engkau aku cinta
F                Dm
Permata dalam rindu
E                  Am
Ku hanya untuk mu

Am            Dm
Saling memerlukan
G           C
Bila berjauhan
F                    Dm
Harap kau mengerti
E          Am
Perasaan ini

<< Chorus >>

Am        Dm                     G
Kelu resah bukan sandaran
G              C                      F
Dan gelisah bukan hukuman
F           Dm                       E
Kerana kau yang ku idamkan
E            Am
Bukannya mainan

Am      Dm                      G
Seandainya kau mengetahui
G          C                          F
Hanya engkau yang ku cintai
F        Dm          E           Am
Itulah yang sebenar-benarnya

(Am Dm G C F Dm E Am)

Am                   Dm
Usah kau tanyakan
G                 C
Cintaku dimana
F                      Dm
Cukup kau menuntut
E               Am    
Ucapan asmara

Am                     Dm
Tak mungkin berdusta
G         C
Perasaan ini
F             Dm         E
Dan kau tak mengerti dihati
Am
Kecilku...

Chord Gitar kat atas ni boleh dimainkan secara 'Plucking' ataupun 'Screaming'.... Layankan jea yang mane melekat di Jiwa... So kepada mereka yang tak pernah dengar lagu ni... Kat bawah ni ada aku sediakan Video Clip... Layannzzz...

video

9 comments:

  1. Nak dengar live boleh?...
    Nanti tlg mainkan k..:)

    ReplyDelete
  2. Nikisa Izas: Dah Sepetang dok nyanyi lagu nih... suare hilang trus... :)

    ReplyDelete
  3. Bg suara baik pastu nyanyi live nanti:)
    nak dgr juga:)

    ReplyDelete
  4. yeah..ade chord gitar lagi..:)
    saya nak try lah..gitar tu duk teperok je..
    eheh..saya follow sini ye bapak..
    yuk santai kat blog saya pulak..:)

    ReplyDelete
  5. dah cuba,,,best lah,,,guna slapping pun boleh:)

    ReplyDelete
  6. Nor Fadila Rosli: Cepat sambar gitar n layann... I'll Follow U back... :)

    ReplyDelete
  7. yen(toka ziizokukuto): He3... Sebenarnye ikut sedap jea nk main care mane... janji kite bleh layan.. Semoga terhibur... Ha3... :)

    ReplyDelete
  8. wah... sy pegang gitar pun kekok..huk3... boleh jadi musician nihXD

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...