Friday, October 21, 2011

Jalan-Jalan Cari Makan: SteamBoat

Assalamualaikum... Entry yang bakal aku kongsi kali ini adalah pasal makan-makan. Mungkin ini adalah entry pertama aku pasal makanan. Entry ni adalah sekadar untuk berkongsi mengenai tempat makan yang aku rasa boleh ramai-ramai dikunjungi. Tempat makan ni memang sangat jimat buat orang yang sangat-sangat suka makan dan orang yang banyak makan. Tempat makan yang aku maksudkan ni adalah Restoran Q Thai Steamboat. Untuk pengetahuan, Restoran ini mempunyai 3 cawangan iaitu di Cheras, Ampang dan Nilai. Tapi Restoran yang aku nak ceritakan ni adalah bertempat di Bandar Baru Nilai, Negeri Sembilan. Restoran ni betul-betul berada di hadapan Giant Nilai. Seperti biasa, aku ke Sini mestilah bersama yang tersayang... Cik Nikisa Izas...


Harga makanan Di sini sangat-sangat berpatutan, untuk seorang dewasa Rm22 dan kanak-kanak Rm12 dan kanak-kanak dibawah ketinggian berapa entah, percuma.. Kenapa aku cakap berpatutan..?.. Sebabnya, boleh makan sepuas-puas hati, berpinggan-pinggan pun boleh ambil. Sama la ngan aku, berkali-kali ulang-alik  ambil pinggan dan cedok-mengcedok macam-macam hidangan. Aku jeling-jeling gak kat Tauke situ.. Garu kepala gak aku tengok die... Ha3... Nasib Badanla...


Gambar kat atas adalah sebahagian hidangan yang pulun aku makan. Pada hari tu, aku dah habiskan hampir 4 jam untuk menjamu selera. Mane taknye, lepas habeskan 2-3 pinggan kene berehat dulu, pastu sambung balik... Al maklumlah, nak bagi berbaloi ngan duit yang dikeluarkan... He3...  Setelah sekian lame melepak kat Situ, hasilnya macam ni la... Kenyang... Alhamdulillah...


Jadi kepada sesiapa yang gemarkan makanan laut atau steamboat, bolehla datang ke Restoran ini...
Untuk maklumat yang lebih lanjut boleh terus ke blog Restoran ini.

Selamat mencuba dan selamat menjamu selera...

5 comments:

  1. nak mkn lagi..terus lapar nih!!cpt jom kita pg mkn steamboat...:)

    ReplyDelete
  2. Nikisa Izas:Jom... Amboi... Hari tu bkn main lagi tibai steamboat tu berpinggan-pinggan.. Ha3... just Kiddin'... ;)

    ReplyDelete
  3. of coz..mkn byk sampai kenyang..itu pun blm puas..ha3..

    ReplyDelete
  4. Nikisa Izas: Mentakadarah ke hape ni?.. Ha3.. :)

    ReplyDelete
  5. mestilah..mkn dgn yg tersyg of coz lah sedap..hi3..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...