Wednesday, October 26, 2011

Konvokesyen

isAssalamualaikum...
Sekarang adalah musim dimana ramai pelajar-pelajar yang sudah tamat pelajarannya sedang sibuk dengan Hari Konvokesyen. Hari begitu bagi aku sudah lama berlalu, Tapi aku masih menunggu untuk terlibat dengan hari sebegitu buat kali yang keseterusnya...  Tapi bukan itu cerita utamanya, Cerita kali ini  adalah berkenaan hari Konvokesyen anak saudara aku, Si Ajim.

Si Ajim dah 'Grad' Universiti ke?... Ha3... Sebenarnya aku nak cerita ni pasal hari Majlis Mini Konvokesyen Tadika Bestari Aqdi 2011, Si Ajim ni adalah pelajar kat Sekolah tu. Majlis ni telah diadakan di Dewan Besar Sekolah Menengah Kebangsaan Tanah Merah 1. Majlis bermula pada pukul 8 pagi, iaitu pada hari ini, 26 Oktober 2011... Same plak ngan Hari Deepavali... 


Hari ni semua bebudak ni memang sangat seronokla, riuh rendahnya mengalahkan pasar ikan. Jadi, Sedikit sebanyak macam nilah situasinye. Gambar kat atas ni diorang semua tengah tunggu 'turn' nak masuk dewan. Sebenarnya, Si Ajim ni tak 'Grad' pun lagi dari Tadika ni, masih ada 3 tahun. Mane taknye Umur baru 3 tahun, kecik sesangat lagi. Tapi Dalam majlis ni dia dilibatkan dalam acara persembahan. Sedikit sedutan video persembahan ada aku sediakan kat bawah ni..

video

Adusshhh... Apa da... Apa pon Tak boleh... He3... Boleh plak Si Ajim (Berbaju Biru) tu diam dan berdiri tegak jea... kat Umah bukan main lagi berlatih, Last-last.. camni jadinye... Ha3... Cikgu pernah juga memberitahu sifat Si Ajim yang sangat pendiam dan pemalu kat sekolah. Pelik jugak aku dengar statement Cikgu tu... Hairan Bin Ajaib... Setahu aku, Si Ajim ni la yang paling Hero kat Umah... Mulut 24 jam berbunyi, langsung tak boleh duduk diam. Hari-hari ada saje aktiviti yang dilakukannye seperti Menyanyi, menari, berlari, Ber'Henshin' dan semua itulah yang selalu meriuh-rendahkan susana di rumah family aku. Kalau Rumah tiba-tiba sunyi tu maknanye Si Ajim dah tidur atau keluar jalan-jalan ngan Daddy and Mummy la tu.

Walau apa pun, Tahniah juga aku Ucapkan disebabkan keberaniannya untuk naik ke atas pentas. Tidak semua di kalangan kita yang berani untuk membuat persembahan di hadapan penonton yang ramai. Mengenai Si Ajim ni, aku berpendapat dia berdiam diri kat atas pentas tu mungkin disebabkan die asyik dok tengok Daddy and Mummy kat bawah kot. Ada sesetengah daripada kita sangat malu bila terpaksa membuat persembahan di hadapan Family sendiri. Termasuklah aku... Ha3... Penyakit Keturunan ni...


Walaubagaimanapun majlis berjaya sampai ke penghujungnya. Seperti Biase, Acara akhir adalah acara yang paling di tunggu-tunggu... Acara Penyampaian Hadiah.. Si Ajim pun turut menerima hadiah untuk persembahan kakunya yang membuatkan kami satu family gelak... Selain daripada itu, Daddy and Mummy Si Ajim pun seronok sebab dapat hadiah cabutan bertuah... Tahniah sekali lagi... Semoga selepas ini, Ajim akan lebih rajin untuk ke Sekolah... Terima Kasih...

4 comments:

  1. Tadika skunk ni dah hebat dah...siap ade majlis konvo untuk dak2 tadika..sy dlu jgn harplah ade...*manyak jeles maa*..hahahaha

    ReplyDelete
  2. penyakit keturunan ek?tp tgk semua hebat-hebat jea..xde mslh pun..hihi

    ReplyDelete
  3. ♥Lady Ainaa♥: Tula pasal... Alangkah bestnye klu camni mase kecik2 dulu... ;) He3..

    ReplyDelete
  4. Nikisa Izas: Bukannye penyakit ape pun... Just Malu nk wat Show depan Family sendiri jea... Yang hebat2 tu... xdelah, biase2 jea... ;)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...